Connect
To Top

3 Effektiva Bröstövningar Som Garanterar Resultat

Är du den sortens tränande som kör bröst stenhårt minst en gång i veckan, med klassiska massabyggare som bänkpress och hantelpress, men fortfarande upplever att du hade kunnat få bättre resultat? Här är 3 bröstövningar som du borde prova.

Om du inte kör bänkpress på snedbänk så ofta är det absolut dags. Dock behöver du inte vinkla bänken så mycket många tror. Tio till tjugo grader räcker alldeles utmärkt för att du ska få en ny utmaning och belasta lite högre upp. Ju mer du vinklar bänken, desto mer belastar du deltoiderna och det börjar snarare gå över mot militärpress. Du ska fortfarande huvudsakligen träna pectoralis major, de främre deltoiderna och triceps när du kör snedbänk.

Pullovers med hantel eller skivstång är ytterligare två varianter som belastar flera muskelgrupper, huvudsakligen bröst och triceps, men även lats och serratus anterior.

Kryssdrag i kabelmaskinen. Det är väldigt många som redan gör den här övningen, men det är långt ifrån alla som gör den bra. Överkroppen bör endast vara en aning framåtlutad och armarna ska vara lätt böjda. Glöm inte att det är pectoralis som är den huvudsakliga muskeln som ska arbeta. Genom att kontrahera bröstet så ska armarna röra sig mot varandra. Tryck även ut bröstet så att du inte står med axlarna framåtroterade och ser ut som en krabba.

Komplettera med konventionell bänkpress eller hantelpress. Har du läst våra artiklar om Klassiska Dips – Grym Övning För Att Bygga Bröst och Vince Girondas Giljotinpress – Den Ultimata Bröstövningen? Där har du fler sätt att bygga bröst på.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bodybuilding