Connect
To Top

5 Bicepsövningar För Ökad Volym, Pump & Styrka

Guns. Bazookas? Visst vill man ha stora biceps, men det krävs hård träning för att nå resultat. Här kommer 5 fem enkla curlövningar som ger dig volym, pump och styrka. 

Det finns olika program man kan följa för att nå sitt önskade resultat. Det som är viktigt är att anstränga muskeln och trötta ut den. Hitta den rätta vikten för dig och öka sedan successivt.

Koncentrationscurls
Sitt med överarmen vilande mot insidan av låret. Håll en hantel med rak arm ned mot golvet. Böj armbågen så att hanteln kommer upp till bröstkorgen. Därefter sänker du långsamt vikten tillbaka till startpositionen – se till att räta ut armen helt.

Stångcurl
Rak skivstång eller en curlstång. Vissa föredrar curlstång för att det är bekvämare för handlederna. Stå med rak rygg, böj inte bakåt. Ditt grepp ska vara ungefär axelbrett. Om det känns bra, ta ett steg bakåt med ena foten för stabilitet. Med en explosiv rörelse pressar du stången mot övre delen av bröstet. Håll armbågarna inåt mot sidorna. Pausa vid toppen av övningen och sänk sedan kontrollerat till utgångsläget.

Hammarcurl
Ha en hantel i varje hand och stå med armarna hängande längs sidorna, med handflatorna pekande inåt mot kroppen. Curla en hantel i taget med handflatan inåt. När du har nått toppen med hanteln sänker du den kontrollerat. Upprepa denna rörelse med höger arm. Du kan träna en arm åt gången eller båda samtidigt.

Hantelcurl
Ställ dig i en stadig position och håll ryggen rak och bröstet ut. Vid växlande hantelcurl: Starta med ena armen och höj hanteln upp till axeln. Vrid hanteln halvvägs genom rörelsen så att handflatan är vänd mot din muskel (biceps). Sänk hanteln under kontroll till startläget och upprepa sedan samma sak för andra armen.

Kabelcurl
Ta en kort stång eller ett handtag och fäst den längst ner i kabelmaskinen. Stå stadigt och böj lite på knäna. Curla upp stången eller handtaget mot axlarna. Ha kontroll genom hela rörelsen och håll armbågarna låsta på sidorna genom hela rörelsen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bodybuilding