Connect
To Top

Bestialisk Styrka + Atletisk Kondition = Hybridträning

Genom att anamma denna högst intensiva hybridträning kan du se ut som en mästare och prestera som en atlet. Vad väntar du på?

När det kommer till att förbättra atletisk prestation och fysisk utveckling kan du definitivt lyckas med allt om du vet vad du gör. Hybridträning kombinerar bästa attributen hos uthållighetsatleter som fotbollsspelare, Crossfit-utövare och MMA-fighters, fast med muskelmassa som traditionella kroppsbyggare. Om ditt mål är att bygga muskler, gå ner i fett och förbättra prestation till skyhöga nivåer så är hybridträning en metod som kan hjälpa dig att uppnå allt detta samtidigt.

Hybridträning varierar mellan två distinkt olika träningsmetoder. Den första fokuserar på atletisk prestation – explosiva lyft – som styrketräningsprotokoll programmerade för hela kroppen. Denna variant förbättrar din arbetskapacitet och ökar styrka och uthållighet. Den andra träningsmetoden är ett muskelgruppspecifikt protokoll för att maximera specialiserad prestation, muskeltillväxt och estetisk, vilket mer liknar traditionell bodybuilding.

Explosiva lyft är baserade flerledsövningar med fria vikter. Tänk knäböj, utfall, bröstpress, rodd, pullups och liknande. Dessa intensiva pass utförs två till fyra gånger varje vecka och varje pass består av 2-4 olika ”komplex”. Varje komplex består av 2-8 olika övningar som utförs i 30-60 sekunder med 10-20 sekunder vila mellan övningar i 3-10 rundor. Denna träning är minst sagt svettdrypande.

De mer fokuserade lyften är baserade på bodybuilding-stilade protokoll. Dessa pass utförs 2-4 gånger varje vecka likaså. Fokuslyften betonar 1-3 muskelgrupper (bröst, rygg, axlar, ben, biceps, triceps och så vidare). Detta är mer volyminriktat. Om du tränar en muskelgrupp väljer du 8-10 övningar. Tränar du två muskelgrupper väljer du 5-6 övningar per muskelgrupp och satsar du på tre muskelgrupper koncentrerar vi oss på 3-4 övningar per muskelgrupp.

Att utföra 2-4 sets/övning och 15-6 reps/set är optimalt. Med denna hybridträning är traditionell lågintensiv kardiovaskulär träning onödigt så den minimeras i omfattning. Kardio är i själva verket inget annat än explosiva lyft. Den moderna träningsmetoden har enorma resurser med potential att transformera dig till en mer definierad, mer muskulär, högpresterande maskin. Bli inte förvånad om du blir övermänsklig. Fokusera, prestera, se resultaten!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bränna Fett