Connect
To Top

Generisk Lunch För Den Typiska Fitnessentusiasten

Hur ser ett vanligt mål mat ut för dig? Tänker du på att få med samtliga tre makronutrienter och att ha balans mellan dem? Det finns många kokböcker som beskriver hur du lätt och snabbt kan laga nyttig mat, men ofta är det fler kalorier eller mer omständigt än vad vi har tid med och för många av er som lever med ständiga matlådor så kan det vara opraktiskt med till och med de enklaste recepten från kokböckerna. Vad finns det då som du kan göra?

Säkra kort är alltid säkra kort. Även fast det kanske är tråkigt i längden med enkel kost, så kan det vara en enorm tidssparare och ge dig tid och möjlighet att fokusera på de saker du verkligen vill fokusera på, samt ha tid till att bara lägga upp benen i soffan en hel kväll för att du vill.

Tips på en måltid:
200 gram kycklingfilé (utan skinn)
200 gram blandade grönsaker
70 gram ris (okokt vikt)

Näringsvärde:
Protein 60 gram
Kolhydrater 62 gram
Fett 4 gram
Kcal 540

De blandade grönsakerna kan till exempel vara röd och grön paprika, blandade frysta grönsaker, broccoli, gröna ärtor, blomkål och så vidare. Tänk på att försöka variera grönsakerna litegrann för att inte tröttna, dessutom så smakar grönsaker olika bra om det är säsong för dem eller inte. När det kommer till kryddningen så går det alldeles utmärkt att använda salt, peppar och paprikapulver eller curry till kycklingen.

En stor fördel med en sådan här måltid är att den är lätt att göra storkok utav. Du kan med lätthet sätta in en hel plåt med kycklingfiléer i ugnen medan riset kokar på plattan och du samtidigt skivar grönsaker.

1 Comment

  1. Pingback: Mat För Återhämtning: Stark Middag Med Kött & Potatis - Iron Man Magazine Sweden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Fettsyror