Connect
To Top

Inga Seriösa Resultat Med Lågkaloridiet? Testa Detta

“Jag har begränsat energiintaget för att gå ner i vikt, men jag gör knappt några framsteg i kroppskompositionen och jag känner mig mest dålig. Vad gör jag fel?”

Kalorirestriktion räcker inte. Du behöver skapa en hormonell förändring som ökar metabolismen, vilket innebär att manipulera makronutrientratio (inklusive sänkning av kolhydrater), och eventuellt även titta på näringskällornas olikartade kvalitéer.

För att öka metabolismen reducerar du kolhydratintaget dramatiskt. Öka proteinintaget, öka animaliska fettet, undvik tillsatta kemikalier, processad mat och vegetabiliska oljor samtidigt som du försöker undvika att dricka dina kalorier. Det betyder stora förändringar för de flesta, men jag har aldrig sett denna rekommendation misslyckas med att förbättra någons form.

Om du inte redan är i bra form, som en luttrad atlet som tränar fler än två gånger per vecka med hög intensitet, kommer detta funka. Det enda undantaget är om du strävar efter att öka i vikt eller har massiv energiförbrukning, då kan du behöva öka kolhydratintaget med potatis eller ris beroende på smakpreferenser. Kom ihåg att mindre kalorier inte alltid är lösningen.

1 Comment

  1. Pingback: 30 Minuter Träning Bränner Mer Fett Än 60 Minuter | Iron Man Magazine Sweden

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Träning