Connect
To Top

Öka Pumpen Snabbt Med Muskelbyggande Superset

Ett par superset i ditt träningsupplägg kan vara den där extra variationen som får dig att öka i både styrka och volym. Det är ett utmärkt sätt att bygga och du kommer garanterat utmana musklerna på ett nytt sätt och få riktigt bra pump.

Du genomför två övningar i direkt följd upprepade gånger, utan vila emellan. Du kan antingen välja två övningar för samma muskelgrupp, eller övningar för olika muskelgrupper, det heter fortfarande superset. Ett exempel på två övningar man skulle kunna använda till ett superset för samma muskelgrupp är bicepscurl med stång och hantelcurls.

Till exempel gör du tio repetitioner bicepscurl med stång, släpper vikten och lyfter genast hantlarna. Med dessa gör du tio repetitioner hantelcurls, innan du släpper vikterna och lyfter stången, och så håller du på tills du är nöjd. Alternativt att du har bestämt dig i förväg att göra tio reps med stången och tio med hantlarna, vilket då blir ett set.

Supersets framkallar rejält med mjölksyra i den tränade muskeln och riktigt mycket pump. Vi kan inte nog understryka vikten av detta. Mer pump ger musklerna mer blod, vätska och näring under träning, vilket höjer din muskelbyggande kapacitet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bodybuilding