Connect
To Top

Chocka Kroppen Med Detta Snabba Träningsupplägg

Har du någonsin haft en sådan där dag då kroppen säger ja men hjärnan säger nej när du ska gå och träna? Oavsett vad anledningen är kan en enkel lösning många gånger vara allt som krävs för att få igång motivationen och sätta fart på passet. 

Bland annat så har vi i ett tidigare inlägg nämnt 5 Fettförbrännande Pass Som Är Intensivt Snabba. De passen är utmärkta när man bara vill bränna av sitt pass, jobba upp svettningarna och gå hem helt färdig 30 minuter senare.

Som kompliment till de övningarna vill vi ge er ytterligare exempel på hur du kan omvandla ditt långa pass, som du inte ser fram emot, till ett snabbt, effektivt och fettförbrännande ‘shotgun-pass’.

Det här upplägget går att appliceras på i princip alla övningar som finns, men jag brukar uppskatta det mest med övningar som jag upplever som extra krävande och belastar flera muskelgrupper, till exempel kettlebell swing, utfall, mountain climbers, burpees, snabba sprinter på bandet, crosstrainern, trappmaskinen, armhävningar, sit ups, you name it.

Utför din övning i 30 sekunder, vila i 30 sekunder, det är ett set.
Nästa set lägger du till 1 sekund på tiden du tränar och tar bort 1 sekund från tiden du vilar, så du arbetar i 31 sekunder och vilar i 29.
Sen fortsätter passet så i totalt 10 set och ditt upplägg kommer se ut så här:

Träna 30 sek – vila 30 sek
Träna 31 sek – vila 29 sek
Träna 32 sek – vila 28 sek
Träna 33 sek – vila 27 sek
Träna 34 sek – vila 26 sek
Träna 35 sek – vila 25 sek
Träna 36 sek – vila 24 sek
Träna 37 sek – vila 23 sek
Träna 38 sek – vila 22 sek
Träna 39 sek – vila 21 sek

Som du ser så går passet väldigt fort. Du kan utmana dig själv genom att öka antal set du utför, göra flera stycken övningar eller förlänga intervalltiderna. Bara din fantasi och karaktär sätter gränser!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bränna Fett