Connect
To Top

Testa Magnesium För Bättre Grepp Om Skivstången

I ett tidigare inlägg “Tips För Att Fixa Greppet & Bygga Starka Underarmar” nämnde vi övningar som förbättrade din greppstyrka. Här kommer ytterligare ett tips för dig som älskar att lyfta tungt!

Med magnesium i händerna förbättrar du ditt grepp dramatiskt. När du har ett bättre grepp om stången klarar du av att lyfta tyngre av två anledningar, stången ligger kvar i handen och musklerna aktiveras mer kraftfullt när ditt nervsystem känner att du har ett bra grepp. Du slipper handsvett och att oljiga stänger glider ur händerna.

Bättre grepp = starkare muskelaktivering. Med magnesium kan din utveckling i bland annat dragövningar gå mycket snabbare, eftersom du inte begränsas av ett halt grepp. Att kunna greppa tyngre vikter gör inte bara att din ryggutveckling kommer att gå snabbare, även ditt grepp kommer stärkas eftersom dess styrka nu utmanas, till skillnad från när stången bara är hal.

Magnesiumblock kan du köpa på nätet väldigt billigt och ett block varar ganska länge. Det finns även flytande magnesium för samma ändamål, som du endast behöver ett par droppar av i handen för förhöjd lyft-glädje.

Till skillnad från dragremmar är magnesium tillåtet vid i princip alla kraftsporter som styrkelyft och tyngdlyftning, och används även vid andra sammanhang som till exempel tävlingar i kettlebell och crossfit. När handsvetten blir ett problem bör skaffa dig magensium, men om det inte är tillåtet på ditt gym eller om du märker att ditt grepp fortfarande begränsar dig, då kanske dragremmar kan vara aktuella istället.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bygga Muskler