Connect
To Top

Tips För Att Fixa Greppet & Bygga Starka Underarmar

Har du släpande underarmar, dålig greppstyrka och lider av ett slappt handslag när du hälsar på folk, då ska du testa de här övningarna om du vill ha bättre resultat.

De flesta människors underarmar är betydligt starkare och mer uthålliga än vad vi tror. De klarar av mycket hårt arbete och massiv repetition och om du vill bygga grövre underarmar så är hög träningsfrekvens nyckeln till framgång.

Inte bara utstrålar du mer pondus och beslutsamhet med ett fast handslag, du kommer även kunna lyfta mer vikt i marklyft, göra fler repetitioner i chins och dra större vikter i rodd.

Farmers walk – En grym övning som inte bara bygger ett starkt grepp, övningen kopplar in hela kroppen på en gång och bygger dig fantastisk råstyrka. Plocka upp ett par tunga hantlar, ut med bröstet, bak med axlarna och spänn magen. Gå en sträcka rakt fram som är minst 10 meter, gärna längre om du har ytan till det. När du gått så långt du bestämt dig för, vänd och gå tillbaka. Bestäm hur många vändor du ska gå. Övningen är krävande, men precis som utfall så ger den dig bra resultat, varken mer eller mindre.

Statiska chins – Inte mer konstigt än vad det låter. Du behöver en stång/handtag att hänga i och två beslutsamma nävar, det är allt. Greppa stången, dra dig upp tills hakan är över stången och håll fast så länge du kan (så länge du kan behålla formen). Vila en stund och repetera. Denna övning ger riktigt bra tryck i underarmarna.

Handledscurls, underhandsgrepp – Bra och enkel övning för bättre underarmar. Kan vara svårt att använda mycket vikt, sikta därför på lite fler repetitioner. Sitt till exempel gränsle över en bänk. Ta en skivstång eller hantlar och lägg armbågar och underarmar på bänken framför dig. Handlederna ska precis ligga över kanten på bänken. Med armarna stabilt på bänken, rulla ner stången mot fingrarna, greppa tag i den och lyft upp den med hjälp av handlederna. Vad noga med att det bara är handlederna som ska jobba och inte armen.

Handledscurls, överhandsgrepp – Utförs precis som handledscurls med underhandsgrepp fast du vänder helt enkelt på på armarna så att handflatorna är riktade nedåt.

Sist men inte minst så kan vi bara råda er att greppa saker. Hårt. Grippers, bollar, hammare, målarpensel, rörtång eller skiftnyckel, allt kan vara ett träningsredskap.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bodybuilding