Connect
To Top

Träna Hamstrings Brutalt Starka Med Raka Marklyft

Många har insett att benen behöver tränas ofta, mycket och riktigt tungt för att man ska se resultat. Något vi skrivit om i ett tidigare inlägg: Varför Du Inte Borde Skippa Benträningen. Knäböj, utfall, enbensböj, frontböj och pistols är nu mer vardagsmat på gymmet för många, men glöm inte att baksidan behövs tränas lika hårt.

De flesta har lätt för att bygga volym på quadriceps, en snygg ‘kula’ ner mot knäskålen och svällande utsida som får alla dina byxor att tappa passformen. Dock är det inte alla som får synlig hypertrofi på sina hamstrings lika lätt.

Många av er har säkert marklyft på ert träningsschema, men för att bygga hyfsade hamstrings så är en variant som kallas “raka marklyft” riktigt bra och ger pålitlig styrka och hypertrofi.

1: Andas in, böj dig ned och greppa stången ungefär axelbrett.

2: Behåll benen nästan raka, med bara en svag vinkel i knäleden. Se till att din ryggrad är i neutral position.

3: Spänn bålen, håll andan och lyft stången i en rörelse tills du står rakt upp.

4: Sänk kontrollerat ned stången igen, nära kroppen och med fortsatt spänd bål och rak rygg. Andas ut lätt på vägen ned.

Tänk på att hålla ryggens linje neutral under hela rörelsen och att ha tyngden på bakre delen av foten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bygga Muskler