Connect
To Top

Undvik Detta För Att Inte Göra Bort Dig På Gymmet

Nyår närmar sig med stormsteg. Årstiden då flest människor signar upp sig för medlemskap i  gymkedjor runt om i landet. Folk flockas i gymmen, det är trångt och irritationen hänger i luften. Känner du igen situationen?

Här kommer en smidig listan som du kan skriva ut och hänga på ditt lokala gym för allas trevnad:

  • Stör mig inte under mina reps, vänta tills det blir din tur och lämna mig ifred tills jag är klar, racket blir ledigt när det blir ledigt.
  • Flirtande är kul, men spara det tills du lämnat gymmet.
  • Råd av omtanke kan vara trevligt, men gränsen mot oönskade pekpinnar är hårfin. Speciellt om de delas ut mitt under ett tungt set.
  • Om någon får skivstången på bröstet är det ok att hjälpa till, men gå inte på och hjälp andra med pass utan att kolla om de vill först.
  • Ska du köra superset, cirkelträning eller crossfit-inspirerad träning med mycket utrustning på gymmet gör det inte en måndag kl 18.
  • Slå av ljudet på mobilen och lämna gymet om du vill prata i den. Det är inte ditt vardagsrum du befinner dig i.
  • Kört tunga marklyft eller dylikt? Plocka av vikterna innan du går!
  • Stanna hemma om du är sjuk.
  • Allmänt god hygien är trevligt.
  • Om du står precis intill hantelstället och tränar kan du inte inte bli sur om någon hämtar vikter därifrån.
  • Slå inte ihop vikter och viktmagasin. Det låter illa och de kan gå sönder. Du får inte ens bättre träningsresultat.
  • Till alla instruktörer: om du måste höja volymen till galna nivåer för att folk ska ha kul är det kanske någonting annat som saknas? Jobba på din instruktörsroll i stället.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Rekommenderat