Connect
To Top

Välj 1 Övning, Träna Riktigt Hårt, & Väx Snabbare

shutterstock_201783884Vissa dagar äntrar man gymmet och saknar verkligen den rätta känslan. Du vet vad jag menar. Vänd inte klackarna i dörren. Välj istället en solid övning för varje muskelgrupp som du planerat att dominera och satsa på att överbelasta spänningen med maximala hypertrofisets.

Mina två favoriter är X-centric 4X och 10×10.

X-centric 4X: Använd så mycket du orkar lyfta i 15 fullständiga repetitioner. Lyft en sekund och sänk i 6 sekunder. På varje rep. Gör sju. Vila 40 sekunder, sedan gör du 7 till, och fortsätt med 4 sets. Gör så många x-centriska reps du kan på ditt sista set. Den utdragna tiden under spänning, 50 sekunder per set, kan initiera expansion av sarkoplasmisk vätska som får musklerna att växa.

10×10: Använd en vikt du kan lyfta i 20 fullständiga reps, men gör bara 10. Vila 30 sekunder, gör sedan 10 till, och fortsätt i 1 sets. Här snackar vi om en unik tillväxtstimuli! Pumpeffekten avverkas med en brinnande känsla i muskeln. Dessa sekvenser tar mindre än 10 minuter, och variationen är fenomenal. Testa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Träning