Connect
To Top

3 Snabba Tips För Att Bygga Större Biceps & Triceps

Om du kunde knäppa med fingrarna och lägga på ett kilo muskler på valfria 3 muskelgrupper, vilka skulle det vara? Jag tänkte väl det, du hade gjort som jag och lagt samtliga 3 kilon på armarna! Här kommer 3 snabba och smarta tips om hur du bygger större armar.

För det första så är det verkligen ingen biokemi eller raketforskning, stora övningar bygger stora muskler. Kabel-curls och kickbacks i all ära, men det bästa för hypertrofi är de mest enkla och erfarna övningarna i boken, jag pratar förstås om riktiga dips och köttiga hantel- & stångcurls.

För det andra så glöm för allt i världen inte triceps. Triceps har fler huvuden än biceps och utgör en större del av armen. För större armar, fokusera på triceps, eftersom det är en större muskel. Mycket smalbänk, högvis med dips och tunga pressar.

För det tredje så bör du fokusera på pumpen. Pump ökar tillförseln av blod, näring och vätska till involverade muskelgrupper. Du laddar även kroppens energisystem, ATP, med bland annat kreatin – som förbättrar styrka och uthållighet så att du kan prestera bättre.Vill du bygga stora armar? Då är kontakt, kontraktion, och pump mycket viktigt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bygga Muskler