Connect
To Top

4 Simpla Tips För Starka & Snygga Gluteus Maximus

Jag förbereder mig för min första bikini-tävling, men mina gluteus är platta och inte särskilt tajta. Vad är bästa övningen för att bygga en stark och snygg rumpa?

Det många saker du kan göra för att bygga en stark och snygg rumpa. Till att börja behöver du fixa kosten. Om du har mycket fett, som hänger och dallrar, behöver du förbättra dieten. Men om du är på rätt spår kalorimässigt kan det räcka med att se över träningen.

Här är ett par mästerliga tips:

Crosstrainer ökar pulsen och skulpterar vader, lår och rumpa. Övningen bygger inte bara muskler, utan förbättrar skelettdensiteten samtidigt som du får välbehövd kardiovaskulär träning. Om du anstränger dig lite extra, fokuserar på att spänna rumpan, kan det också bidra till muskeltillväxten. Cykling är en karadiovaskulär aktivitet som tränar underkroppen, och baksidan av detsamma, ganska rejält. Oavsett om du glider genom grannskapet eller tränar på en motionscykel, hemma eller på gym, aktiverar du dina gluteus, vader, hamstrings och quadriceps varje gång du trycker ned pedalen. Glöm bara inte komforten, en bekväm sadel är alltid trevligare för längre sessioner. Annars blir den obekväma smärtan du upplever allt annat än resultat av ansträngda muskler.

Crosstrainer och cykel är bra för att tona muskler och öka metabolismen, men din rumpa är bokstavligt talat en stor massa av muskler som omges av kroppsfett. Därför behöver du kombinera kardiovaskulär träning med styrketräning för att få den där perfekta kroppen, med starka och snygga gluteus, som krävs på tävlingsdagen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Frågor & Svar