Connect
To Top

Forskare: Denna Fisk Kan Öka Din Fettförbränning

De nyttiga omega-3-fettsyrorna kan göra så att du får ut mer av din träning. Forskningen visar att fiskolja till och med kan förbättra fettförbränningen för personer som tränar, säger Dr. Derek Huffman i “The Journal of Physiology”.

Tester genomfördes då fysiskt aktiva män i åldern 21-27 hade intagit fyra gram fiskolja dagligen under tre veckor. Det regelbundna intaget gjorde att den totala fettförbrukning (kcal) under träningen ökade signifikant i alla tre omgångarna. Forskaren skriver därför att fiskolja som tas regelbundet ökar fettförbränning och prestationsförmåga.

Kort sagt, fiskolja hjälper till att bränna fett och förhindra fettinlagring, förbättrar blodtrycket och tar ner insulinnivåerna när man tar det i sammanband med mat. Dock finns det ett ypperligt alternativ till fiskolja som heter krillolja.

Krillen är unik eftersom den består av fosfolipider istället för triglycerider som vanliga fiskoljor innehåller och studier visar att kroppen lättare tar upp fosfolipider. När man mätte effektiviteten av oljorna så krävdes det en mindre mängd av EPA och DHA i krillolja för att få motsvarande resultat som från fiskolja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bränna Fett