Connect
To Top

Vill Du Bli Starkare i Knäböj? Testa Detta Snabba Trick

Använd det här enkla knepet för att förbättra din hållning och form när du knäböjer.

Genom att sätta en bit tejp på ländryggen så kan du förbättra din hållning och få en genomgående bra form, enligt Jim Ferris, ägare av Gym Ferris Fitness i Philadelphia.

– Du fäster helt enkelt en bit tejp över din tröja och dina shorts innan du genomför rörelsen, om tejpen lossnar eller bryts så betyder det att du har gått förbi ditt säkra rörelseomfång, säger Jim Ferris.

Så här funkar det; tejpen hålls på plats så länge som din rygg och ditt bäcken är i säker och stabil relation till varandra. Om tejpen lossnar så indikerar det på att du inte har så god hållning och att du ökar risken för skador.

Om du går ner så djupt att du går förbi höftens rörelseomfång så kommer tejpen att lossna. Ditt bäcken trycks in under din ryggrad och under tung belastning så hamnar du i ett utsatt läge. Senor, ligament och ländrygg kan bli överbelastade.

Du kanske har hört att du alltid ska gå så djupt som möjligt, “ass to the grass”, men vi är alla olika byggda och många borde inte eller ska rent av inte gå ner så djupt.

Använd en bit tejp för att hitta ditt idealiska djup i olika varianter av böj och minska skaderisken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Bodybuilding