Connect
To Top

Hur Bränner Man Fett På Magen? Här Är Enda Sättet

Det bästa sättet att bränna fett för magrutor finns i köket. Om du vill förbättra definitionen runt midjan är det viktigt att du rensar dieten från onödiga inslag och satsar på ett kaloriunderskott. Endast genom att reducera fett på magen kan du få synliga magrutor. Styrketräning bidrar, men det räcker inte att bara träna hårt.

Kardiovaskulär träning är ett populärt sätt att öka energiförbrukningen. Det kan hjälpa dig att förbruka fler kalorier och kan resultera i ett kaloriunderskott. Om du räknar på det. Även om kardiovaskulär träning anses vara det bästa sättet att reducera kroppsfett (läs: bränna fett på magen) av många motionärer kan det faktiskt vara bättre att styrketräna. Styrketräning med hög intensitet, minimal vila, och hög puls i form av styrkekomplex (sammansatta övningar) är mer tidseffektivt och muskelbesparande, vilket kan vara viktigt om du ska tävla i fitness.

När det kommer till magspecifik styrketräning finner vi ett par övningar som alltid fungerar. Notera att detta gör magen starkare och bygger mer muskler, vad som senare kommer utgöra magrutorna. Men om du ska få synliga magrutorna måste du fixa dieten. Bästa övningarna för att bygga en stark mage är olika varianter av crunches, benlyft och plankan. Dessa övningar tränar magen på olika sätt och du kan variera träningen effektivt och träffa magmusklerna i olika vinklar. Kontinuitet är viktigt. Så variera inte bara för sakens skull. Men använd gärna ett par olika varianter av crunches, benlyft och plankan för att skapa en variation i en träningsstrategi som du håller dig till ett tag. Byt inte programmet för ofta.

Tunga knäböj kan också vara ett sätt att stärka rectus abdominis. Knäböj två gånger i veckan, med ett tungt pass och ett lättare, kan förbättra bålstabiliteten och magstyrkan. Alla rörelser eller aktiviteter som kräver stabilisering av en neutral ryggrad och rekryterar många muskelfibrer i magregionen förbättrar förutsättningarna för magrutor. Knäböj är synnerligen en sådan övning som gör det. Men även marklyft, frontböj, militärpress och olika olympiska lyft belastar magmusklerna på olika sätt. Satsa på 2-3 pass /vecka och 150-200 reps / pass.

Plankan är som grädde på moset. Denna statiska träning skapar en ny dimension av magträningen och kompletterar crunches och benlyft för en starkare mage. Vad du behöver fokusera på för att skapa synliga magrutor är egentligen bara ett fåtal. En vanlig orsak att folk inte lyckas, trots att man vet hur man borde träna och äta för magrutor, är bristen på tålamod. Fixa dieten, träna magen ett par gånger i veckan, och använd styrkekomplex eller någon form av intervallträning som kardiovaskulär träning, så kan du lyckas. Om du har tålamodet.

3 Comments

  1. Peter

    2014/11/26 at 21:07

    Med risk för att låta som en riktig noob! Men vad menas med att köra magen 150 -20?

  2. Pingback: Bästa Övningarna För Stenhårda Magrutor | Iron Man Magazine Sweden

  3. Jasmine

    2015/11/30 at 20:47

    Hej jag undrar hur man ska äta för att få magrutor om man är vegan, handlar allt om underskott, vilket innebär att man inte måste “deffa”, eller påverkar de även vad man får i sig eller är de som sagt underskott som är de viktigaste
    Tack på förhand super bra inlägg 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in Hur man får magrutor